Vi hjälps åt att bygga en stark folkrörelse

Ju fler vi är, ju större möjlighet har vi att driva vår egen politik. Du som är medlem i Socialdemokraterna gör en avgörande insats för vilken politik och vilka värderingar som ska råda i Sverigs riksdag de kommande åren.

Det du gör för att vi ska bli större är avgörande. Värva en medlem, bli valarbetare och prata med dina vänner. Är du inte medlem? Du kan alltid visa Magdalena ditt stöd eller bli medlem.

Ringaktivitet

En av två metoder där vi når våra prioriterade målgrupper! Din arbetarkommun anordnar ofta ringaktiviteter där ni ringer tillsammans och får stöd och tips. Kontakta din arbetarkommun för att få veta om det planeras något, elle rom du vill anordna en ringkväll! Du kan också ringa själv. Även här kan du kontakt med din arbetarkommun för att få instruktioner på hur du gör!

Minimöten

Minimöte är en aktivitet för dig som vill värva dina vänner, personer du kanske pluggat med eller kanske grannarna. Din arbetarkommun kan hjälpa dig med hur man organiserar ett minimöte digitalt.

Värva dina vänner

Är det dags för dina vänner som alltid röstar på S att gå med?

Skicka ett sms till en vän eller familjemedlem. Kanske har du någon på sociala medier som alltid verkar tycka som du i politiska frågor? Skicka ett direktmeddelande.

Under kampanjer ordnar vi ofta aktiviteter där vi inspirerar varandra till hur man ställer frågan. Håll utkik, eller fråga din arbetarkommun.

Bidra till valkampanjen - Bli valarbetare eller bidra till kampfonden!