Lena Rådström Baastad

Partisekreterare

Tillsammans för ett starkare samhälle

Som medlemmar i Socialdemokraterna är vi aldrig färdiga. Vi vill påverka och göra vårt samhälle bättre. Det arbetet gör verklig skillnad. Under Stefan Löfvens ledning stärker vi arbetet för ett tryggare och starkare Sverige.

Men vårt arbete har bara börjat. Än finns flera utmaningar att ta tag i. Köerna i sjukvården är på vissa ställen för långa, arbetslösheten bland utrikesfödda har sjunkit men är fortfarande för hög, skolan är inte jämlik överallt och även om vi stärkt ekonomin för Sveriges pensionärer under mandatperioden behöver vi göra mer. Vårt svar på detta är ett starkare samhälle. Ett samhälle där skolan är i världsklass oavsett var du bor, polisen kommer när du än ringer och vi både ger alla möjligheter och ställer krav. Grunden för ett starkt och tryggt samhälle är vår välfärd.

För att få gehör för vår politik krävs att vi är många som berättar om vår politik, och att vi blir både fler medlemmar och når ut till fler väljare. Det är nämligen endast genom att bli fler som vi har möjlighet att få gehör för vår socialdemokratiska idé om fler jobb, satsningar på välfärden och att rusta vårt samhälle starkare.

Vi ska inte tillbaka till hur allt var förut. Vi ska bygga något bättre.

Ett starkare samhälle. Ett tryggare Sverige.

Lena Rådström Baastad, partisekreterare

Partisekreterare

Lena Rådström Baastad

Pressjour (går ej att skicka sms)