Fyll på Kampfonden

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Donera för valseger.

Rosor, flygblad och kaffe. Allt kostar pengar. Men ska vi ta tillbaka den demokratiska kontrollen över skolan måste vi vinna valet, så enkelt är det. Då måste dörrarna knackas, telefonsamtalen ringas och torgmötena hållas. För att kunna vinna valet måste vi gå samman, du och tusentals andra som brinner för ett mer jämlikt Sverige.

Ett första steg är att donera en slant till Kampfonden, som finns till för att hjälpa alla volontärer runt om i landet som vare dag kämpar för ett jämlikare Sverige. Ju fler vi är ju större chans att vi kan få igenom den politik vi vill ha. Som en stark välfärd, gröna jobb och ett tryggare land.

Kampfonden

Bli månadsgivare

Som månadsgivare är du oerhört värdefull. En förutsägbar påfyllnad av kampfonden gör Socialdemokraterna starkare.

Bli månadsgivare - Fast summa via bank

Genom att ställa in autogiro i din bank skänker du automatiskt 50 kr i månaden till kampfonden!

Så gör du

Bli månadsgivare - Välj summa själv

Du kan fylla i vårt elektroniska formulär om du vill välja summa själv.

Fyll i formuläret

Om du inte vill använda BankID för att direktsignera ditt månadsgivande så kan du skriv ut en blankett för autogiro Pdf, 335.4 kB, öppnas i nytt fönster.. Fyll i och skicka in till oss. Portot står vi för!

Minnesgåva

En minnesgåva till Kampfonden är ett fint och uppskattat sätt att hedra minnet av någon som gått bort och samtidigt hjälpa Socialdemokraterna.

Ge en minnesgåva

Hyllningsgåva

En hyllningsgåva till Kampfonden är ett fint och uppskattat sätt att hedra högtidsdagar av någon som fyllt år, gift sig eller gjort en fin handling oc

Ge en hyllningsgåva

Bankgiro

Ge ett bidrag genom överföring till vårt Bankgirokonto 461-7791. Märk betalningen med namn och telefonnummer.

Om kampfonden

Socialdemokraterna har en lång historia av att gå samman i frågor vi verkligen bryr oss om. Det gäller även när det kommer till pengarna. Vi köpte Sveavägen 68 genom att samla in pengar. Vi samlade in pengar för att kunna köpa Bommersvik och så har det fortsatt. Behöver vi göra ett stort inköp går vi ihop och bidrar det var och en kan avvara. Ensam kan inte göra allt, men är vi många så sker det underverk.

Efter valförlusten 1976 startade Olof Palme vår Kampfond och under åren 1976–79 samlades det in 6 miljoner kronor, vilket är motsvarande 31 miljoner kronor i dagens penningvärde. Att kunna samla ihop så mycket pengar på så kort tid är något vi verkligen vara stolta över.

Allt detta visar om något att varje krona räknas, oavsett hur stor gåvan är så betyder den mycket. För tillsammans kan vi flytta berg, eller köpa stora fastigheter.

Socialdemokraterna redovisar sina bidrag till Kammarkollegiet. Därför behöver du alltid ange namn och kontaktuppgifter vid inbetalning till Kampfonden. Om du donerar mer än 23 800 kr per år, kommer vi i enlighet med lagstiftningen inkludera ditt namn och personnummer i den årliga intäktsredovisning vi lämnar över till Kammarkollegiet.