Gå till innehåll

Markera en text för att lyssna och översätta vid avsnittet eller klicka direkt på lyssna.

Hur använder jag verktyget?

Lyssna

Klicka på "Lyssna" för att läsa upp sidans innehåll. Du kan även markera ett avsnitt för att få det uppläst.

Översätt

Översätt text och få den uppläst på ett annat språk. Markera texten och välj ”Översättning” vid avsnittet.

Hjälpmedel

Genom att aktivera vårt inbyggda hjälpmedel kan du:

  • Lyssna på hela sidor eller markera avsnitt
  • Översätt valda delar till olika språk

Energin

Vi använder mycket energi i Sverige.
Den svenska industrin behöver till exempel
mycket elektricitet.

Vi måste hitta bra lösningar så att
produktionen av energi i Sverige är trygg
och hållbar idag och i framtiden.
Vi kan få mycket mer energi från vind, vatten
och skog om vi utvecklar de resurserna mer.

Priset på el får inte bli för högt.
Alla måste ha råd att betala sin elräkning.

Det här vill Socialdemokraterna:

  • År 2040 ska all produktion av el i Sverige
    vara från vind, vatten, skog
    och annat som inte använder fossila bränslen.

  • År 2045 ska Sverige ha minskat
    våra växthusgaser i atmosfären
    med 85 procent jämfört med år 1990.



Uppdaterades senast: