Hantering av kommentarer i sociala medier

Här kan du läsa om hur vi hanterar kommentarer i sociala medier.

I våra kanaler i sociala medier värdesätter vi dialog och vi svarar på frågor och kommentarer i den mån vi kan. Vi kommenterar inte enskilda ärenden, exempelvis domstolsbeslut, myndighetsbeslut eller frågor som rör människors privatekonomi.

I våra kanaler i sociala medier ska alla känna sig välkomna att kommentera. Därför tar vi aktivt ansvar för att diskussionerna i kommentarsfältet håller god ton och är konstruktiva och sakliga. Våra kanaler i sociala medier är heller inte ett forum för marknadsföring av andra partier/organisationer.

Ordningsregler

• Använd en god ton och ett respektfullt språk.
  • Kommentarerna ska avse det aktuella ämnet.
  • Visa respekt för alla du skriver om och med.
  • Osakliga kommentarer är inte tillåtet.
  • Opassande, stötande, hånfulla och kränkande kommentarer är inte tillåtet.
  • Personangrepp, påhopp och förlöjliganden är inte tillåtet.
  • Falsk, inkorrekt och uppenbart felaktig information är inte tillåtet.
  • Länkar är inte tillåtet.

Personer som bryter mot ovanstående ordningsregler, eller uppmanar andra att göra det, kommer att få sina kommentarer dolda/borttagna och riskerar att bli blockerade från sidan.

Hot och trakasserier kommer att polisanmälas.

Vi vill nå ut till dig som vi tror är intresserade av vår politik och våra olika budskap. Socialdemokraterna använder därför så kallade pixel tags/pixlar på socialdemokraterna.se. Informationen från pixlarna används för att mäta och optimera annonseringen i sociala medier.

Exempel på användningsområden är hur många personer som klickat på en facebook-annons från Socialdemokraterna för att besöka en sida på socialdemokraterna.se, eller hur många personer som kommer från en facebook-annons och blir medlemmar.

Socialdemokraterna kan inte se vilka enskilda personer som klickat på en annons eller andra personuppgifter kopplade till unika användare. Socialdemokraterna använder också retargeting, vilket innebär att personer som visat intresse för vissa sidor på socialdemokraterna.se kan komma att få annonser anpassade utifrån de sidor som de besökt.

Vill du ställa en fråga om politik till oss? Gör det här: https://www.socialdemokraterna.se/Var-politik/Stall-din-fraga/ Länk till annan webbplats.

För övrig kontakt: info@socialdemokraterna.se