Markera en text för att lyssna och översätta vid avsnittet eller klicka direkt på lyssna.

Hur använder jag verktyget?

Lyssna

Klicka på "Lyssna" för att läsa upp sidans innehåll. Du kan även markera ett avsnitt för att få det uppläst.

Översätt

Översätt text och få den uppläst på ett annat språk. Markera texten och välj ”Översättning” vid avsnittet.

Hjälpmedel

Genom att aktivera vårt inbyggda hjälpmedel kan du:

• Lyssna på hela sidor eller markera avsnitt
  • Översätt valda delar till olika språk

Marknadsföring i sociala medier

Här kan du läsa om hur vi arbetar med marknadsföring i sociala medier.

Vi socialdemokrater bedriver en schysst och transparent valrörelse på nätet. Precis som vid allt kampanjarbete kommer Socialdemokraterna att prata på olika sätt och om olika saker med olika personer. Det är naturligt att till exempel prata mer om barnomsorg och skola med föräldrar, och om NKS-skandalen med stockholmare. Detta gäller oavsett om vi jobbar med traditionell dörrknackning eller digitala kampanjer. Vi kommer alltid vara tydliga med vilka vi är, och vi står för vad vi säger. Vi värnar om integriteten hos våra medlemmar och hos andra.

• Vi använder oss av riktad annonsering
  • Vi kan använda Socialdemokraternas Facebook-pixel på egna sajter, kampanjsajter och syskonorganisationers sajter
  • Vi kan dela målgrupper med andra organisationer inom Socialdemokraterna, en bedömning av detta sker från fall till fall
  • Vi gör ingen uppladdning av målgruppsfiler till Facebook, exempelvis medlemsuppgifter eller e-postadresser

Vi socialdemokrater använder oss av riktad annonsering, det vill säga annonser som bara visas för de personer den riktas till. Genom riktad annonsering kan vi nå ut med olika delar av vår politik till olika personer, beroende på vad vi bedömer är relevant för dem. Det innebär exempelvis att vi visar annonser om barnbidrag till en målgrupp som kan tänkas ha barn. Vi är alltid tydliga med vem som är avsändare, och vi gör alla annonser tillgängliga för alla att se.

Socialdemokraternas Facebook-pixel används på egna sajter, egna kampanjsajter och kan användas på sajter hos syskonorganisationer inom Socialdemokraterna. (Det gör att vi exempelvis kan rikta annonser om höjt barnbidrag mot personer som varit inne på våra sidor om barnbidrag). Vi avgör från fall till fall när vi delar pixel och målgrupper med syskonorganisationer.

Vi kommer att rikta annonser mot geografiska områden. Det innebär att vi kommer att rikta annonser med innehåll som är relevanta utifrån geografisk plats så som information om NKS till stockholmare, men också baserat på annan kunskap om ett geografiskt område; exempelvis att det bor mycket barnfamiljer i ett visst område.

Uppladdning av medlemsdata eller annan persondata, till exempel e-postadresser eller telefonnummer, kan vara integritetskränkande. Vi laddar inte upp sådan information på Facebook.